PARTNERS

> Financial Partners
Municipal Partners

Our partners' commitment

At the request of the culture community, the Quebec National Assembly declared these three days National Culture Days, in 1997. Since then, the Journées have continued to grow, bringing together new partners from the private and public sectors, ensuring the support of society as a whole and sharing the financial burden

Culture pour tous wishes to thank all the artists and organizations that have helped over the years to make the Journées de la culture more widely known in the community.

PARTNERS

Grands Partenaires
Ministère de la Culture, des Communications et de la Condition féminine
Financière Sun Life
Hydro-Québec

Partenaire associé
Coop fédérée

Partenaires de production
DentsuBos
Graphiques M & H
La Presse
Studio La Majeure
Transcontinental

Partenaires médias
Les stations qui diffusent gracieusement les messages publicitaires des Journées de la culture : Astral Radio, Astral TV, Cogeco diffusion, RDI, RNC, Société Radio-Canada, Télé-Québec, V.
Métromédia Plus
Publicité Sauvage
STM

Partenaires
ACTRA
Bureau du 375e de la Ville de Montréal
Burrowes Assurances
Centrale des syndicats du Québec
Centre d’histoire de Montréal
Confédération des syndicats nationaux
Conseil des arts de Montréal
Conseil des Arts du Canada
Conseil des arts et des lettres du Québec
Culture Montréal
École nationale de théâtre du Canada
Fonds de solidarité de la FTQ
Loto-Québec
Musée des Hospitalières de l'Hôtel-Dieu de Montréal
Pointe-à-Callière, musée d'archéologie et d'histoire de Montréal
Quartier des spectacles
Secondaire en spectacle
Société de développement des entreprises culturelles du Québec
Société de la Place des Arts
Union des artistes
Ville de Montréal
et les comédiens  François Bernier, Normand Chouinard, Margie Gillis, François Girard, Marie-Sissi Labrèche, Martin Léon, Marie-Josée Lord, Marc Séguin, Marie-Hélène Thibault.